O Ministerio de Educación Nacional e Mocidade de Francia (Ministère de l’Éducation nationale et da Jeunesse) lanzou a versión beta da plataforma apps.education.fr.
Baseada en software libre, apps.education.fr ten como obxectivo garantir a continuidade pedagóxica e axudar a satisfacer as necesidades dos profesores en materia de ferramentas de ensino a distancia.
apps.education.fr
apps.education.fr é unha plataforma que recompila solucións de software recomendadas para os profesores e mestres que deben impartir educación a distancia aos seus estudantes. O servizo lanzouse como unha versión beta temporal para satisfacer as necesidades específicas xurdidas por mor da pandemia COVID-19.
Con todo, o Ministerio de Educación Nacional e Mocidade pretende que esta iniciativa sexa sostible a longo prazo a nivel nacional. O código fonte de apps.education.fr está dispoñible en Gitlab baixo a licenza EUPL.
A plataforma ofrece seis ferramentas para a aprendizaxe a distancia, baseadas principalmente en software libre, que cumpren as condicións recomendadas no marco do Regulamento Xeral de Protección de Datos ( RGPD):
– Jitsi Meet para conferencias web. Este software de código aberto permite aos usuarios establecer unha conferencia web convidando os participantes a unirse a unha convocatoria mediante unha ligazón. Os participantes na conferencia poden comunicarse compartindo pantallas e presentacións, así como intercambiar comentarios a través de mensaxes instantáneas durante a conferencia.
Este servizo é compatible con todos a navegadores web recentes, independentemente do terminal utilizado. OSOR investigou o uso de Jitsi Meet por parte das administracións públicas de Francia e España.
Máis información sobre Jitsi no videotitorial que publicamos en Mancomún.
– Peertube para a transmisión de vídeo. Esta plataforma de vídeo de software libre permite aos usuarios subir, aloxar e ver medios de son e vídeo.
– Etherpad para a edición de texto colaborativos. Este editor en liña de código aberto para a produción de texto colaborativos permite a varios usuarios remotos escribir de forma sincrónica ou asincrónica.
As contribucións de cada usuario, que están codificadas por cores, aparecen na pantalla e gárdanse automaticamente en tempo real. Pódese convidar a outros usuarios para colaborar no documento compartindo a ligazón. O documento tamén pode descargarse e exportarse en diferentes formatos.
Máis información sobre Etherpad no videotitorial publicado en Mancomún.
– Nextcloud para compartir documentos. Este software de código aberto proporciona un espazo de almacenamento en liña seguro para distribuír e compartir documentos e recursos. Accesible despois da autenticación a través dunha dirección de correo electrónico profesional, os documentos e recursos poden ser descargados desde unha estación de traballo ou un dispositivo móbil.
Máis información sobre Nextcloud no videotitorila publicado en Mancomún.
– Os blogues están dispoñibles e destinados ao persoal do Ministerio de Educación. Ofrecen, tras a autenticación, a posibilidade de comunicar e ampliar o traballo colectivo dunha clase ou un grupo. Este servizo seguro permite aos usuarios compartir, segundo unha organización definida polo seu autor, textos, imaxes ou vídeos.
– Discourse para os foros. Esta plataforma de software libre permite a creación de foros interactivos, que permiten aos usuarios publicar contribucións en liña e participar en debates sobre temas específicos. Tras a autenticación, os participantes teñen a posibilidade de intercambiar e comunicarse sobre un tema determinado utilizando unha lista de correo, mentres que un moderador pode regular as interaccións.
apps.education.fr tamén inclúe un conxunto de boas prácticas para o uso responsable das ferramentas dixitais. O desenvolvemento da plataforma baséase nas achegas dos usuarios a través dunha rede de contribucións de todas as rexións francesas.
O Ministerio alenta a calquera usuario ou profesional da educación para contribuír á solución a través de Tchap, o servizo de mensaxería cifrada de código aberto do goberno francés.