Ao longo de 20 anos, as alianzas das universidades públicas alemás desenvolveron un software de aprendizaxe de software libre que agora alimenta ao 90% das universidades alemás. Agora piden aos políticos que apoien a creación da próxima xeración de software de aprendizaxe.

No ano 2000, o estado alemán de North-Rhein Westphalia viu a oportunidade de reunir as súas universidades financiadas con fondos públicos para fortalecer os sistemas de xestión de aprendizaxe de software libre (LMS) que non só se adaptarían mellor ás súas necesidades, senón que tamén non incorrerían en gastos de licenza anual para cada unha das universidades e, ademais, crearían un ecosistema local de empresas privadas que poderían apoiar o desenvolvemento e o mantemento do software, di Thomas Wenk, desde 2019 director xerente de CampusSOURCE, o OSOR da Comisión Europea.

A organización CampusSOURCE foi fundada para facilitar este desenvolvemento. Organizou á comunidade universitaria en Alemaña ao redor de proxectos comúns, financiou o desenvolvemento e mesmo desenvolveu as súas propias licenzas de software libre para abordar os conflitos legais entre as licenzas de software libre xeneralizadas e o ordenamento xurídico alemán da época.

Hoxe en día, non se pode negar o éxito dos LMS de software libre, xa que o 90% das universidades alemás utilizan un LMS de software libre, como ILIAS, Moodle ou Stud.IP.

A pandemia de COVID-19 demostrou a necesidade dunha solución de aprendizaxe en liña completa, rendible e que cumpra coas leis. Cornelis Kater, xefe de departamento da Universidade Leibniz de Hannover, sinalou nun post que a capacidade de traballar xuntos en solucións inmediatas para problemas prácticos foi crucial cando as universidades tiveron que transferir todos os seus recursos de ensino á rede a medida que a pandemia baleiraba os auditorios e salas de seminarios dun día para outro.

Con todo, o financiamento público para o software de aprendizaxe reduciuse en gran medida, do mesmo xeito que o estado de North-Rhein Westphalia pechou o seu proxecto en 2006.

Hoxe en día, unha ampla alianza de universidades de Alemaña está a pedir aos políticos que recoñezan unha vez máis a necesidade e a oportunidade do financiamento público para apoiar o financiamento de maneira coordinada e sostible, en todos os estados alemáns, xa que o financiamento actual apenas é suficiente para financiar o funcionamento. A alianza sostén que os beneficios do financiamento público superarán os custos e elaborou un catálogo de demandas, entre elas:
– Facer do software libre un criterio esencial nas licitacións públicas.
– Recoñecer que o software libre de código aberto é unha parte vital do panorama educativo alemán e que debe seguir desenvolvéndose desde dentro das institucións educativas.
– Apoiar e aproveitar as “comunidades” de software de código aberto nas institucións educativas.
– Posúen un coñecemento inestimable sobre a dixitalización, que se foi acumulando ao longo dos últimos 20 anos.
– Implementar unha infraestrutura aberta e interoperable para todos os LMS de software libre para o intercambio de recursos educativos gratuítos.
– Proporcionar fondos públicos para a mellora continua das plataformas de código aberto e libre.

Ademais de asegurar que os sistemas en curso funcionen ben, os plans para un novo e audaz concepto para un LMS, NextGenLMS están a ser apoiados por CampusSOURCE.

O proxecto, dirixido pola ETH Zurich, tenta determinar como debe ser un LMS en tempos de medios sociais, computación na nube, aprendizaxe automática, aprendizaxe ao longo da vida, aprendizaxe orientada á competencia e aumento da diversidade entre os estudantes. Thomas Wenk de CampusSOURCE dixo:
“Desde o meu punto de vista o NextGenLMS é para campusSOURCE un proxecto moi emocionante e innovador de volta á base – para desenvolver coas experiencias recollidas dos últimos 20 anos unha visión completamente nova para os próximos 20 anos – o apoio á aprendizaxe permanente de software libre transferido desde a base cara ao noso futuro”.

O desenvolvemento tamén conta co apoio da universidade estatal alemá de educación a distancia FernUni Hagen. CampusSource organizou un primeiro taller en agosto e os primeiros resultados publicaranse pronto na revista Open Access eleed. Os interesados poden contactar co equipo en ETZ Zurich.

Máis información

Pin It on Pinterest

Share This